همیشه برای ایجاد یک تبلیغ خلاقانه، نو آوری در نوشتن تیتر حیاتی میباشد.
یک تیتر هیجان بر انگیز باعث دیده شدن بیشتر تبلیغ و آگهی شما میشود.
۱۴ نمونه تبلیغات خلاقانه ایرانی و خارجی الهامبخش
طبق یک آمار غیررسمی تقریباً 80 درصد مردم از تبلیغات فراریاند!
درست است که آمار بالا رسمی و طبق نتایج تحقیقات نیست؛ اما فراریبودن آدمها از تبلیغات، حقیقت تلخی است که باید برای حل آن، به فکر راه چاره باشید.
یک راهحل مؤثر برای رفع این مشکل وجود دارد:
اضافهکردن چند قطره خلاقیت به محتویات تبلیغات!
در این دورهزمانه که آدمها با انواع مختلف تبلیغات (و اغلب تکراری) احاطه میشوند و در نادیدهگرفتن آنها استاد شدهاند، فقط تبلیغی خلاقانه ناجی شماست.
این مسئله که تبلیغات خلاقانه چیست و چرا اصلاً باید خلاق باشیم، ذهن خیلیها از جمله شما را به خود مشغول کرده است.
به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم مقالهای آماده کنیم تا نهتنها به این مطلب پاسخ دهیم، بلکه به شما راه و رمز طراحی تبلیغی دلچسب و چشمنواز را یاد دهیم. از طرفی هم ۱۴ نمونهٔ خارقالعادهٔ ایرانی و خارجی آوردهایم تا چشمهٔ خشکشده خلاقیت شما را دوباره زنده کنیم.
اگر برای طراحی تبلیغی جذاب و گیرا آمادهاید، بیایید زودتر اپلیکیشن کمبیزه رو نصب کنیم!
منظور از تبلیغات خلاقانه چیست؟
برای اینکه به این سؤال پاسخ دهیم، بیایید اول معنای تبلیغات و خلاقانه را جداگانه بررسی کنیم.
تبلیغ در فرهنگنامهٔ عمید به این شکل تعریف شده است:
آگاهکردن کسی از فایدههای چیزی، کسی یا عقیدهای.
در فرهنگ معین هم گفته شده تبلیغ یعنی:
موضوعی را به اطلاع عموم رساندن.
این ۲ تعریف از آن چیزی که ما در بازاریابی انجام میدهیم، خیلی فاصله ندارند؛ چون تبلیغات برای ما در بازاریابی به این معناست
رساندن پیامی حاوی ارزش پیشنهادی از طریق کانالهای مشخص با هدفی خاص برای برقراری ارتباط با مشتری و تحتتاثیر قراردادن او
هدف از تبلیغات هم میتواند اطلاعرسانی و افزایش آگاهی از برند باشد و هم ترغیب مشتری به انجامدادن عملی مشخص مثل دانلود کتاب یا خرید محصول.
به زبان خیلی ساده: تبلیغات ایجاد ارتباط برای ترغیب مخاطبِ هدف به انجامدادن عملی مشخص است.
و اما خلاقیت…
خلاقیت را اینطور تعریف میشود:
خلاقیت یا نو آوری توان ساختن یا ایجاد چیزی نو و جدید است؛ راهکاری نو برای حل یک مشکل، یک روش یا یک دستگاه نو یا یک شی یا فرم نو هنری علمی و…