تلگرام چیست؟
تلگرام یکی از پر بازدیدترین برنامهها در بین کاربران ایرانی و دیگر کاربران است که به صورت روزانه از ان استفاده های مختلفی میبرند و حتی بعضی افراد محصولات خود را در آن به فروش میگذارند و بعضی دیگر خدمات خود را به عدهای که خواهانِ آن هستند، ارائه میکنند.
شما میتوانید با ارائهی تبلیغات درست فروش خود را افزایش دهید و به کسب درآمد برسید.
تلگرام مانند اینستاگرام میتواند به رشد درآمد شما کمک کند ولی عضو گیری در تلگرام دشوار تر از اینستاگرام است. در این مقاله به روش های صحیح و کارآمد تبلیغات و ممبر گیری در تلگرام میپردازیم که در نتیجه به کسب درآمد شما ختم خواهد شد؛
انواع تبلبغات در تلگرام:
1. تبلیغات بازدیدی
2. تبلیغات ساعتی
3. تبلیغات کلیکی
4. طراحی و ساخت ربات تلگرامی
5. تبلیغات گسترده در تلگرام
6. افزایش ممبر کانال
تبلیغات بازدیدی:
یعنی شما به ازای هر تعداد بازدیدی که از تبلیغتان میشود، موظف به پرداخت هزینه هستید.
تعداد بازدید ها در انتهای هر پیام به صورت علامت یک چشم کوچک نشان داده میشود. این نوع از تبلیغ شاید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. با این روش میتوانید حتی در کانال های بزرگ و معروف کالا یا خدمات خود را تبلیغ کرده، به تعداد بازدید دلخواه که رسید، تبلیغ شما حذف خواهد شد.
تبلیغات ساعتی:
تبلیغات ساعتی نسبت به تبلیغات اقتصادی تر، دردسرهای کمتری دارد. کافی است شما ساعتهای مورد نظر انتخاب و از مدیر کانال دلخواه، بخواهید تبلیغ شما را طی آن ساعات در کانال خود قرار دهد.
این نوع از تبلیغات معمولاً به صورت 12 ساعته، 24 ساعته یا ساعات کمتر ارائه میشوند.
نکته مهم در این نوع از تبلیغ؛ توجه در انتخاب ساعات مناسب است. باید ساعاتی را انتخاب کنیم که مخاطب مد نظرمان آنلاین باشد و از تبلیغ ما آگاهی پیدا کرده و از محصول یا خدمات ما بهره ببرد.
اگر ساعات مناسبی را انتخاب نکنیم اصلا جذب خوبی نخواهیم داشت و هزینهای که کردهایم بر باد خواهد رفت…
تبلیغات کلیکی:
یکی از تبلیغات به صرفهی دیگر در تلگرام، تبلیغات کلیکی است. یعنی با توجه به تعداد کلیکهایی که روی تبلیغ شما میشود، باید هزینه پرداخت کنید.
این روش شاید مقرون به صرفه باشد ولی مشکلات خاص خود را هم دارا است…
اول اینکه برای مشخص کردن و مشاهدهی تعداد کلیک ها بر روی تبلیغ خود باید از سامانه ها و برنامه های مخصوص استفاده کنید که همهی این سامانه ها دقت عالی ای ندارند. باید از سامانهای با کیفیت و خوب استفاده کنید.
مشکل بعدی این است که امکان ضرر کردن در این نوع تبلیغ وجود دارد. ممکن است رقیبان شما به صورت مداوم و بدون هدف استفادهی مناسب و مفید از تبلیغ، به روی آن کلیک کنند و هد کلیک ها به مقدار مورد توافق برسد، و شما بدون هیچ جذب و سودی باید هزینه پرداخت کنید. که این اصلا به نفع شما نخواهد بود.
ساخت و طراحی ربات تلگرامی:
ربات های تلگرامی یکی دیگر از آپشن های این برنامهی کاربردیاست که مورد توجه ویژهی کاربران آن قرار گرفته است.
از رباتهای تلگرامی میتوان برای کارهای مختلفی استفاده کرد، مثل تبلیغات و…
مثلاً میتوانید رباتی طراحی کنید که برای کانال شما عضوگیری انجام دهد.
یا یک ربات برای ارسال تبلیغ شما به کاربران یا صاحبان مشاغل مد نظر.
حتی ربات هایی هستند که میتوانند مسابقه برگزار کنند و از کاربران یوال بپرسند و برنده را اعلام کنند یا ربات هایی برای انجام خدمات پرداخت و واریز پول مشتریان و دیگر خدمات بانکی و…
تبلیغات گسترده:
تبلیغات گسترده در تلگرام، توسط تیمهای تبلیغاتی و بازاریابی انجام میگیرد.
شما با یک تیم تبلیغات در تلگرام ارتباط میگیرید، اطلاعات مورد نظرِ خود در رابطه با تبلیغتان را به آنها منتقل میکنید و از آنها میخواهید تبلیغ شما را انجام دهند و خودتان دیگر نیاز به سختی کشیدن ندارید و در نهایت هم پول آنها را پرداخت میکنید.
در این روش، شما دیگر نیازی به فکر کردن در مورد نوع تبلیغ و جذب ممبر و صحبت با مدیر کانال های مختلف نخواهید داشت. همهی این امور به عهدهی تیم تبلیغاتی طرف قرداد شماست.
افزایش ممبر کانال:
منظور ما از افزایش ممبر، خرید ممبر است. این روش برای کسانی کاربردی است که کانال تازه تاسیسی دارند و برای تبادل و جذب عضو نیاز به تعداد اعضای بیشتری برای کانال خود دارند.
این افراد اول باید محتوای جذابی را در کانال های خود قرار دهند که مخاطب جذب محتوای جذاب شده و از کانال استفاده کند.
اهمیت زیاد بودن اعضای کانال، این است که باعث اعتماد بیشتر دیگر کاربران به شما خواهد شد و وقتی کسی تبلیغ کانال شما را در جایی ببیند و چشمش به اعضای زیاد کانال شما بیوفتد راحت تر اعتماد میکند و عضو میشود.
مزیت های استفاده از تبلیغات تلگرامی:
همانطور که در بالا گفته شد، تلگرام یکی از پرمخاطب ترین برنامه هاست و تبلیغ در آن میتواند به رونق گرفتن کسب و کار کمک ویژهای بکند.
پس هزینه کردن برای تبلیغات در این برنامه در صورت هدفمند بودن، میتواند برای ما سود به همراه داشته باشد.
در نهایت میتوانیم بگوییم؛ تبلیغات در تلگرام یکی از روشهای مؤثر بازاریابی برای انواع کسب و کارها و ارائهی خدمات است.
در این روش شما منتظر مخاطب و مشتری خود نمیمانید، بلکه خودتان به سراغ انها میروید و با روشی هدفمند آنها را جذب کالا و یا خدمات خود میکنید و در نتیجه سود میکنید.
پس برای یک تبلیغ هدفمند و مفید و سودآور کمبیزه همراه شماست.