گوگل یک موتور جستجوگر بسیار بسیار قدرتمند با قابلیت های باورنکردنی است که ماهانه بیش از ۱/۶ میلیارد کاربرد در سرتاسر جهان از آن استفاده می کنند.
گوگل در سال ۱۹۹۸ اولین شرکت خصوصی خود را با نام گوگل به ثبت رسانند و در حدود ۶ سال بعد یعنی سال ۲۰۰۴ اولین سهام این شرکت وارد بورس شد.
جالب است بدانید که این دو تن در آن زمان با هم عهد بستند که به مدت ۲۰ سال درکنار هم دیگر کار کنند! (یعنی تا سال ۲۰۲۴).
اولین شعار این شرکت در زمان آغاز به کار دو کلمه ” شرور نباشید ” (به انگلیسی : Don’t Be Evil) بود که توسط یکی از مهندسان گوگل معرفی و توسط مقام بالاتر خود تایید گشت.
در سال ۲۰۰۶ این شرکت با نقل مکان به کالیفورنیا ( شهر mountain view ) دفتر مرکزی خود را به صورت رسمی تغییر داد.
در سال ۲۰۱۵ گوگل به سازماندهی قسمت های مختلف خود پرداخت و آن ها را به صورت خوشه ای آلفابت مرتب و سازماندهی کرد.
جالبه که بدونید هم اکنون گوگل بزرگ ترین زیر مجموعه آلفابت است.
معنی گوگل به فارسی
گوگل به ظاهر کلمه ای بی معنی و پوچ است ولی حتما از معنی آن شگفت زده خواهید شد.
کلمه گوگل یک نسخه تغییر یافته از کلمه گوگول است که معنای آن عدد بزرگی است به شکل ۱۰۱۰۰(عدد یک و صد صفر جلوی آن).
تاریخچه گوگل
دو دانشجوی دکترای رشته علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد به نام های لری پیچ و سرگی برین در سال ۱۹۹۵ با کار بر روی پروژه ای که در ابتدا به نام بکراب بود اولین قدم ها برای خلق گوگل را برداشتند.
اولین الگوریتمی که این دو برای پروژه خود در نظر گرفته بودند با چک کردن لینک های پشتیبان، صفحه های مختلف را رتبه بندی می کردند.
در اوایل سال های کار یعنی در حدود سال ۱۹۹۶ دامنه گوگل google.stanford.edu نام داشت و این نام گذاری به دلیل این بود که فقط در این دانشگاه مورد استفاده قرار می گرفت.
اما با پیشرفت زودهنگام گوگل در سال ۱۹۹۷ دامنه جدید به نام google.com ثبت گردید.
آگهی چیست؟
آگهی به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانهای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه میشود، در حالی که آنچه آنها میبینند، میشنوند و میخوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبههای ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانهها اضافه شد
تبلیغات چیست؟
از زمان چاپ اولین روزنامهها تبلیغات متولد شد و با اختراع رادیو و تلویزیون و فراگیر شدن اینترنت در دورههای مختلف تغییر کرد. از همان ابتدا، هدف از تبلیغات ارسال پیام به مخاطب بوده است. پیامی که مخاطب را ترغیب به انجام کاری کند.
تبلیغات، فعالیتی تشویقی است که گروه خاصی از افراد را ترغیب به خرید محصول یا خدمات میکند. یکی از قدیمیترین روشهای بازاریابی که تلاش میکند توجه مخاطب را به ویژگیهای برتر یک محصول جلب کند تا او ترغیب به خرید شود. در 150 سال گذشته، تنها رسانههای موجود برای تبلیغات، تلویزیون، رادیو و آگهیهای کاغذی بودند.
تبلیغات موثر چه ویژگیهایی دارند؟
صاحبان کسبوکار، معمولا زمانهای طولانی را برای آنالیز کمپینهای تبلیغاتی صرف میکنند تا بتوانند بهترین استراتژی را برای تبلیغات پیدا کنند. همه کمپینهای تبلیغاتی، ویژگیهای مشترکی دارند که آنها را به تبلیغات موثر تبدیل میکند. در ادامه، به این ویژگیها پرداخته میشود:
- تبلیغ باید ترغیبکننده باشد: یک تبلیغ موثر باید در مخاطب، هیجان خرید ایجاد کند. زیرا، بهطورکلی، خرید فرآیندی هیجانی و احساسی است.
- تبلیغ باید متقاعدکننده باشد: تبلیغ متقاعدکننده، این باور را در مخاطب ایجاد میکند که محصول معرفی شده نسبت به رقیبانش بهتر است و همچنین، میتواند پاسخگوی نیاز او باشد.
- بخشی از استراتژی بازاریابی سازمان باشد: همه سازمانها، قبل از اجرای کمپینهای تبلیغاتی، استراتژیهای مختلفی را آنالیز میکنند. یک تبلیغ موثر در کنار معرفی محصول یا خدمات، توجهات را به سمت برند یا سازمان جلب میکند.
- تبلیغ باید هدفمند باشد: در گذشته، تنها بستر موجود برای تبلیغات، رسانهها بودند. بنابراین عموم مردم تبلیغات یک برند را مشاهده میکردند. اما امروزه، تبلیغات دیجیتال، به شیوهای هدفمند، فقط به مخاطبان بالقوه یک محصول یا کسبوکار عرضه میشوند.
- تبلیغ باید منحصربهفرد باشد: هر سازمان یا کسبوکاری، حتما باید از تبلیغات منحصربهفرد و خلاقانه استفاده کند. این کار تاثیر قابل توجهی در ماندگاری اسم برند در ذهن مخاطب دارد.
چگونه در گوگل تبلیغ کنیم
لیست مناسبی از تیتر خود ایجاد کنید
محتوای متنی مناسب و ساده و توصیح جامع بنویسید
برنامه کمبیزه رو نصب کنید و اگهی خودتون رو در ان انتشار دهید